Avatud E-R 08.00 - 18.00
Viljandi 26, Türi linn Türi vald, 72212

Töökorraldus

Türi Tervisekeskuse töökorraldus

Tervisekeskusesse pöördumine

Tervisekeskusesse on võimalik pöörduda Tervisekeskuse tööaegadel  telefoni teel registratuuri numbril või ööpäevaringselt elektrooniliselt  perearst24.ee keskkonna kaudu. Registratuuri number on 3848620.
Dr. Maarja Brause nimistul on eraldi registratuur, mille number on 4874770. Regisratuur registreerib kõned lahendamiseks pereõele või perearstile. Telefoni teel soovitame pöörduda eelkõige kiireloomulisemate küsimustega  või kui puudub võimalus teha E-pöördumine.  E-pöördumised võimaldavad  lühendada kõne ootejärjekordi. Telefoni  teel pöördumisel on oluline edastada :

  1. Pöördumise põhjus(ed) (haigestumine, trauma, tervisetõendi  või korduvretsepti vajadus)
  2. Haigestumise/trauma korral haigestumise/trauma  tekkimise aeg, peamised haigustunnused, enesetunne

Edastatud informatsioon võimaldab registratuuril suunata kõned lahendamiseks kas pereõele või perearstile ja aitab määratleda ka kõnedele tagasihelistamise järjekorda. Telefonipöördumiste läbivaatamise ja vastamisega hakatakse tegelema reeglina pärast vastuvõttu.  Pöördumistele  helistatakse tagasi tavapäraselt samal tööpäeval, kuid mitte hiljem kui kolme tööpäeva jooksul. Erakorralise abi tuvastamisese vajaduse korral helistab pereõde või perearst tagasi esimesel võimalusel, ägeda haiguse korral samal tööpäeval.  Kui pöördumine ei ole telefoni teel lahendatav, lepitakse kokku kontaktvastuvõtu aeg.  

E-pöördumiste keskkond perearst24.ee pakub turvalist suhtluskanalit  patsiendi ja tervishoiutöötaja vahel. Tervisekeskus vastab elektroonilistele pöördumistele esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui kolme tööpäeva jooksult.  E-mailid, sõnumid ja sotsiaalmeedia ei ole terviseküsimustes pöördumisteks  andmekaitse seisukohalt turvalised suhtluskanalid ja nende kaudu tehtud pöördumistele ei vastata.
E-pöördumisi  saavad teha nimistusse registreeritud või neid esindavad isikud.

Pöördumisel  on oluline edastada:

  1. Pöördumise põhjus(ed) (haigestumine, trauma, tervisetõendi  või korduvretsepti vajadus)
  2. Haigestumise/trauma korral haigestumise/trauma  tekkimise aeg, haigustunnused, enesetunne
  3. Millist ravi olete ise rakendanud.
  4. Töövõimetus või hoolduslehe vajadus
  5. Kui pöördumine on tehtud teise isiku esindajana, siis märkida esindatava isiku isikukood

E-pöördumisi on võimalik teha ka väljaspool tööaega, neid töödeldakse aga vaid tööpäevadel.           E-pöördumised vaatavad läbi pereõed. Need pöördumised, mida pereõed lahendada ei  saa, suunatakse edasi perearstile.   E-pöördumiste läbivaatamise ja neile vastamisega saame tavapäraselt hakata tegelema pärast vastuvõttu ja telefonipöördumiste lahendamist. Seetõttu kiireloomuliste probleemide lahendamiseks ei ole E-pöördumine  sobiv.

Erakorralise vältimatut  abi vajava haigestumise, vigastuse või mürgistuse esinemise korral pöörduge EMO-sse  või kutsuge kiirabi , helistades häirekeskuse numbril  112.  Kahtluse korral võite küsida nõu Tervisekeskuse registratuurist või helistada perearsti nõuandeliinile 1220

Väljaspool tervisekeskuse tööaega on võimalik tervisenõu saamiseks pöörduda perearsti nõuandeliinile 1220.

Juhul kui Teie pöördumisele ei ole vastatud, ei ole väljastatud korduvretsepti hiljemalt kolme tööpäeva jooksul või ei ole helistatud kokkulepitud päeval, siis võtke palun kindlasti korduvalt ühendust.  Korduvalt võtke ühendust ka sel juhul, kui Teil ei ole olnud võimalik Tervisekeskusest tulnud kõnet vastu võtta, samuti sel juhul, kui Teie terviseisund  on vahepeal halvenenud.

Patsiendi vastuvõtt Tervisekeskuses

Vastuvõtule palume tulla eelnevalt registreeritud vastuvõtuajaks. Ilma vastuvõtuaega ette registreerimata  kohale ilmunud patsiente ei ole meil võimalik teenindada. Mitme pereliikmega vastuvõtule pöördudes on vaja registreerida eraldi  vastuvõtuaeg  igale pereliikmele.  Kui planeeritud vastuvõtuaja jooksul ei ole võimalik kõiki küsimusi käsitleda, lepitakse kokku uus vastuvõtu aeg. Vastuvõtuaega ei ole reeglina võimalik järgmisele pöördujale planeeritud aja arvel pikendada. Vastuvõtule tulles võtke kaasa enda poolt mõõdetud tervisenäitajate tulemused nende olemasolul  ja kasutatavate ravimite nimekiri.

Vastuvõtuajast loobumisest, kohale mittejõudmisest või vastuvõtule hilinemisest palume kindlasti teavitada. Kui hilinete vastuvõtule ja Teie vastuvõtuks planeeritud järelejäänud aeg ei võimalda pöördumise põhjust lahendada, lepitakse kokku uus vastuvõtuaeg.  

Ülemiste hingamisteede nakkushaiguste tunnuste esinemisel kasutage palun Tervisekeskuses viibides meditsiinilist maski. Maski saate registratuurist.

Koduvisiit

Koduvisiidi vajadust hindab perearst . Kui  telefonipöördumise käigus ei ole võimalik tervisepöördumist lahendada ja raske liikumispuude tõttu ei ole vastuvõtule tulek võimalik,  siis lepitakse kokku pereõe või arsti koduvisiit. 

Töövõimetuslehe väljastamine         

 Töövõimetuslehe (haigus- või hooldusleht) väljastamise vajaduse korral tuleb tervisekeskusega ühendust võtta ajutise töövõimetuse tekkimise päeval. Töövõimetuslehe võib pereõde või –arst väljastada pärast läbivaatust  vastuvõtul või pärast nõustamist sidevahendite teel.  Tagasiulatuvalt  on võimalik töövõimetuslehte väljastada, kui ajutist töövabastust nõudev haigestumine toimus nädalavahetusel, riigi-või rahvuspühal ja isik teavitab sellest E-pöördumisega, telefoni teel või vastuvõtul e tulles vahetult järgneval tööpäeva. Töövõimetuselehe avamisel märgitakse lehele töövabastuse alguse ja prognoositava lõppemise või tulevase vastuvõtu kuupäev.  Töövabastuse lõppemise kuupäev kantakse töövõimetuslehele selle lõpetamisel.  Kui töövabastuse periood kujuneb pikemaks, siis väljastatakse hiljemalt 30 päeva möödumisel järgnev töövõimetusleht. Kui kindlustatud isik ei ilmu kokku lepitud ajal vastuvõtule või ei kontakteeru tervishoiutöötajaga kokku lepitud ajal ilma mõjuva põhjuseta, lõpetab tervishoiutöötaja töövõimetuslehe kolme tööpäeva jooksul kokkuleppe rikkumise kuupäevaga.

Retseptide väljastamine ravimitele.

Esmase ravimi retsepti väljastamine toimub vastavalt pereõe või –arsti nõustamise või vastuvõtu käigus selgitatud vajadusele.

Retsepti korduva väljastamise soovi  saab edastada E-pöördumiste keskkonna perearst24.ee vahendusel või vajadusel helistades registratuuri.  Korduva retsepti väljastamiseks on soovitatav pöörduda siis, kui järgi on jäänud veel nädala ravimivaru. Retsepti soovi registreerimiseks on vaja nimetada ravimi nimetus, toimeaine annus ja ravimi kasutamise  skeem. Krooniliste haiguste raviks mõeldud retseptid väljastame võimalusel korduvretsepina kuueks kuuks. Korduvretsept võimaldab osta ravimit  kolm korda kuni kaheks kuuks. Püshhotroopsete ravimite ja kangete valuvaigistite retsepti korduv väljastamine toimub vaid perearsti otsuse alusel.

Lisaks ravimiretseptidele väljastab perearst vajadusel ka retsepti meditsiiniseadmetele ja tõendi abivahendite ostmiseks või üürimiseks. Diabeetikutel uueneb meditsiiniseadme kaart automaatselt iga kuue kuu tagant automaatselt ja selle pikendamiseks korduvat taotlust teha ei ole vaja.

Analüüsid ja uuringud.

Analüüsid ja uuringud määrab perearst või pereõde vastavalt meditsiinilisele näidustusele lähtudes patsiendi terviseseisundist.  Analüüse saab anda eelnevalt registreeritud ajal.

Omal soovil on võimalik teha analüüse Synlabi proovivõtupunktides.  Teise tervishoiuteenuse osutaja poolt tellitud analüüse ja uuringuid kommenteerib uuringule või analüüsidele suunanud arst. Omal soovil Synlabis tehtud analüüside tulemuste hindamiseks saate tellida Synlabis laboriarsti konsultatsiooni.

Tervisetõendid.

Perearsti poolt väljastatavad tervisetõendid

  1. Tervisetõend tööleasumiseks teatud tegevusaladel,  kus töö iseärasused võivad soodustada nakkushaiguste levikut.
  2. Mootorsõidukijuhi tervisetõend
  3. Relvaloa tervisetõend
  4. Muud tõendid vastavalt kehtivale õigusreguatsioonile

Tervishoiteenuse osutamisega mitteseotud tõendid on tasulised, väljaarvatud juhul, kui seadus näeb ette teisiti.

Lapse kooliminekus tervisetõendit ei väljastata, küll aga on koolimineku eelselt vajalik lapse tervisekontroll perearsti juures. Koolist puudumise tõendi väljastavad lapsevanemad ise, perearst seda ei väljasta.

Perearsti nimistusse registreerimine

Perearsti nimistusse registreerimiseks on vaja saata vormikohane digitaalselt allkirjastatud avaldus või täita see paberkandjal  ja saata postiga või anda registratuuri.